Marketing = e-commerce

Hoe zorg je ervoor dat de migratie van de oude webshop naar een nieuw e-commerce platform vlekkeloos verloopt?

Migratie van oude e-commerce platform voor NL en (tweetalige) Belgische webshop naar een nieuwe Magento v2.0 platform. Aan de hand van een migratieplan stap voor de stap de migratie uitgevoerd. Extern online marketing bureau ingeschakeld om de SEO technische migratie te controleren en begeleiden.

Marketing = content

Hoe breng je ‘ouderwetse’ Direct Mail aan de marketing-man/vrouw?

Bij een grote post- en pakketbezorger DM meer onder de aandacht brengen bij haar klanten door middel van een expert en informatie weblog. Relevante (video)content ontwikkelen en verzamelen bij zowel interne als externe experts en samen met online media bureau een weblog implementeren. Tevens implementeren intern redactieteam voor de continuering.

Marketing = CRM

Hoe zorg je ervoor dat nabestaanden aan jou denken om de uitvaart van hun geliefde te regelen?

Bij een middelgrote uitvaartonderneming met eigen begraafplaatsen en crematoria ontwikkelen van (culturele) events om hun naamsbekendheid te verbeteren in de regio. Aan de hand van interne klantdata klantprofielen ontwikkelen en in de regio potentiële klanten mailen.  Implementeren website met events, agenda en boekingssysteem. Implementeren CRM-systeem  voor het beheer van de eventklanten en om complexe uitsluitingen te doen van bestaande en nieuwe overlijdens/nabestaanden-data.

Marketing = veranderingsmanagement

Hoe zorg je ervoor dat de haat/liefde-relatie van de medewerkers met hun CRM-systeem weer een liefdesrelatie wordt?

Bij een grote overheidsinstelling was er veel weerstand ten aanzien van het nieuwe CRM-systeem (zoals bijna overal). Door te luisteren naar de gebruikers, de belangrijkste korte termijn knelpunten op te lossen, ontwikkelen van handleidingen, het organiseren van  workshops en het aanwijzen van enkele superusers ging men weer schoorvoetend werken met het systeem.

Marketing = klantkennis

Hoe zorg je ervoor dat je de juiste lokaties bepaalt voor het uitrollen van je nieuwe telecomnetwerk?

Middelgrote breedbanddienstverlener moet keuzes maken en bepalen welke wijkcentrales geschikt moeten worden gemaakt voor hun nieuwe generatie telecomnetwerk. Dit kost geld en de budgetten zijn zoals altijd beperkt. Door het ontsluiten van bestaande klantdata, het verrijken van deze data met externe consumentendata en het koppelen van deze data met postcode- en wijkdata kon men beter bepalen welke wijkcentrales wel of niet interessant waren.