Your next step is smarter marketing

Marketing is mooi. Klanten vinden en binden is verdraaid lastig. Blije en loyale klanten realiseren en tegelijkertijd een toekomstbestendige organisatie. Ik help je daarbij.

Contentmarketing: verhalen en samenhang

Contentmarketing: verhalen en samenhang

Contentmarketing voor je webshop moet zoveel mogelijk je klant volgen, moet samenhangend zijn en wordt krachtiger als het een verhaal is. Met andere woorden vertel een verhaal waar je klanten zich zelf in kunnen herkennen. Zorg ervoor dat bezoekers en klanten het verhaal tegenkomen op de webshop en andere kanalen: nieuwsbrief, blog, search en display advertising en social media.

Het begint natuurlijk met je doelgroep en wat er speelt bij je klanten. Speel in op de micro-momenten van je klanten, zoals Kerst, 1e dag van het jaar, vakantie, back to work, etc.. Bekijk welke producten, diensten, service, acties een aanbiedingen hierop aansluiten. Contentmarketing wordt een sterk communicatiemiddel als het een samenhangend verhaal wordt en als beeld en tekst op elkaar aansluiten.

Voorbeeld Back to work campagne

Iedereen herkent wel dit moment. Na de vakantie begin het normale leven weer op gang te komen. Werk is weer begonnen, kinderen gaan weer naar school en je hebt weer nieuwe dagelijkse verzorgingsproducten nodig, zoals shampoo en deodorant. Met deze campagne spelen we met onze webshop in op dit moment met herkenbaar beeldmateriaal en diverse alledaagse verzorgingsproducten in de aanbieding.

Op de webshop een grote banner met de ‘Back to work’-campagnefoto.

Exact dezelfde foto voor de nieuwsbrief.

Zowel op Facebook als Instagram dezelfde foto en tekst.

Op Facebook een post met enkele ‘Back to work’-aanbiedingen.

Reacties zijn gesloten.