Your next step is smarter marketing

Marketing is mooi. Klanten vinden en binden is verdraaid lastig. Blije en loyale klanten realiseren en tegelijkertijd een toekomstbestendige organisatie. Ik help je daarbij.

Speel in op het micro-moment van je klant

Speel in op het micro-moment van je klant

In het leven van de consument zijn veel belangrijke momenten te herkennen. Voor de hand liggende en bekende fasen in het leven zijn natuurlijk geboorte, trouwen, verhuizen, etc.. Micro-momenten hebben betrekking op consumentengedrag. Deze zijn natuurlijk afhankelijk van het geslacht, de behoeften, de persoonlijke situatie of omstandigheden van de consument, de periode in het jaar of de seizoenen en/of het product of dienst. Organisaties spelen te weinig in op deze dagelijkse ‘kleine’ consumeermomenten. De kunst is om relevante en herkenbare micro-momenten te ontdekken. Online kan je als adverteerder of aanbieder hartstikke mooi hierop inspelen.

De micro-momenten van onze klanten

De afgelopen jaren hebben we voor onze webshop Manandshaving.nl goed nagedacht over de belangrijkste en herkenbare micro-momenten bij onze klanten ten aanzien van onze producten. Als we het hebben over scheren en baardverzorging bij mannen dan hebben we te maken met de volgende micro-momenten:

  • 1e dag van het jaar
  • Winter
  • Lente
  • Vaderdag
  • Zomer
  • Vakantie
  • Opstarten na de vakantie
  • Back to work
  • Herfst
  • Sinterklaas
  • Kerst

In het nieuwe jaar heb je goede voornemens en wil je graag het jaar met een nieuwe frisse start beginnen. Met onze nieuwe-dag-van-het-jaar-campagne spelen we hierop in: ‘fris en glad het nieuwe jaar beginnen, stap over op het klassiek natscheren met de safety razor’.

In de koude wintermaanden hebben mannen wat vaker last van een droge huid na het scheren. Tijdens de campagne ‘Winterbeurt voor je huid’ promoten we after shave balms en hydraterende crèmes.

Gedurende de eerste mooie warme Lentedagen hebben veel mensen behoefte om naar buiten te gaan en weer nieuwe producten te kopen. Tijdens deze periode worden diverse mooie en nieuwe scheerproducten gepromoot.

Vaderdag is natuurlijk een dankbaar micro-moment. Kinderen vinden het altijd leuk om een mooi cadeau te kopen voor papa. Om het betaalbaar te houden zijn goedkope artikelen in de aanbieding.

Tijdens de zomer hebben onze klanten weer behoefte aan andere producten, bijvoorbeeld een after shave balm met SPF (zonprotectie) of een heerlijke frisse scheerzeep met verkoelende menthol erin.

Vlak voor en tijdens de zomerse vakantieperiode zijn diverse handige reisartikelen (reisscheerkwasten en -scheermessen) en compacte scheerproducten (scheercrème in een tube) in de aanbieding.

Na de vakantie hebben we altijd weer moeite om op te starten. Terug van vakantie zijn ook veel producten op en heb je weer nieuwe scheer- of baardproducten nodig. Hier spelen we op in met aanbiedingen.

‘Back to work’ is ook een herkenbaar moment om handig op in te spelen met specifieke verzorgingsproducten, zoals deodorant en shampoo.

Tijdens de Herfst wordt het frisser en laten we onze baard weer groeien. In deze periode zijn baardverzorgingsproducten in de aanbieding.

Tijdens Sinterklaas en Kerst worden de iets duurdere producten gekocht, zoals parfum en scheersets. Deze artikelen worden dan ook gepromoot.

Reacties zijn gesloten.