Your next step is smarter marketing

Marketing is mooi. Klanten vinden en binden is verdraaid lastig. Blije en loyale klanten realiseren en tegelijkertijd een toekomstbestendige organisatie. Ik help je daarbij.

Klantenbinding met een spaarprogramma

Hoe zorg je ervoor dat je klanten blijven terug komen en regelmatig bij je bestellen? Kortingen, aanbiedingen en acties zijn eigenlijk alleen maar aantrekkelijk voor je klanten. Maar niet voor je eigen bedrijfsresultaat. Als adverteerder loop je het risico dat alleen ‘ééndagsvliegen’ reageren en bestellen of men besteld alleen maar dat ene artikel. In geval

Meer lezen

Hoe voorkom je retouren?

De grote kwelgeest van veel webshops zijn de grote aantallen retouren. Vooral de bekende online aanbieders worden dagelijks geconfronteerd met retourpercentages tot circa 30%. Volgens enkele onderzoeken zijn retouren geen bedreiging maar een kans. Het is natuurlijk super klantvriendelijk. Maar uiteindelijk moet onder aan de streep voldoende geld worden verdiend. Niet voor niets zie je

Meer lezen

Integratie webshop en stenen winkel

Klanten oriënteren op je webshop en komen langs in de stenen winkel voor eventueel extra advies en om natuurlijk te shoppen. De cirkel is pas rond als zij de volgende keer terug komen in je webshop. Op de webshop promoot je de aanwezigheid en de voordelen van de stenen winkel. Andersom moet je in de

Meer lezen

Graven en spitten naar klantdata en aan elkaar knopen

De juiste locatie bepalen voor het telecomnetwerk Hoe bepaal je de juiste locaties voor het uitrollen van je nieuwe telecomnetwerk? Een middelgrote zakelijke breedbanddienstverlener moet keuzes maken: welke wijkcentrales moeten geschikt worden gemaakt voor onze nieuwe generatie telecomnetwerk. Dit kost geld en de budgetten zijn zoals altijd beperkt. Elke wijkcentrale bedient een postcodegebied. Het vertrekpunt

Meer lezen

Zorg ervoor dat de medewerkers van hun CRM-systeem gaan houden

Zoals jullie weten heb je niets aan een fantastisch super CRM-systeem als medewerkers niet consequent de juiste klantgegevens erin stoppen. Garbage in, garbage out. Om eerlijk te zijn. Eigenlijk hebben allemaal wel een haat/liefde-relatie met ons systeem. Meestal is het een haatrelatie. Ik sprak toen de directeur van een grote overheidsinstelling met diverse lokaties in

Meer lezen